- Πασχαλινό ωράριο από σήμερα: Ανοιχτά πρωί-απόγευμα τα καταστήματα...
- Ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού ενόψει Πάσχα: Ανακοίνωση από την Δ/ΝΣΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ...
- Μεγάλη Εβδομάδα. Το πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών στον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Οιχαλίας: Δεῖτε παρακάτω τό ἀναλυτικό Πρόγραμμα τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος καί τοῦ Πάσχα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Οιχαλίας...
- Απεβίωσε η Δήμητρα Βισβίκη: Σε ηλικία 85 ετών...
- Έφυγε από τη ζωή ο Απόστολος Λόης: Σε ηλικία 67 ετών στη Δρέσδη της Γερμανίας...
- Betsson Greece: Ένας νόμιμος bookmaker: Το αθλητικό στοίχημα έχει γνωρίσει σημαντική άνθηση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και η Betsson έχει αναδειχθεί σε μία από τις κορυφαίες επιλογές για τους λάτρεις των σπορ και τους παίκτες....
- Μια σπουδαία διοργάνωση αναπτυξιακών ηλικιών από τον ΣΟΑΤ : Ο ΣΟΑΤ διοργάνωσε μια εντυπωσιακή εκδήλωση,οπως συνηθίζει,τόσο σε ομορφιά του χώρου αγωνων όσο και σε όγκο μικρών αθλητών....
- Έφυγε από τη ζωή ο Ευάγγελος Παπαδημητρίου: Σε ηλικία 83 ετών...
- Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή για τα προβλημάτα των πλημμυροπαθών της Φαρκαδόνας και των Μεγάλων Καλυβίων : Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για να παρθούν άμεσα μέτρα για τους πλημμυροπαθείς των χωριών της Φαρκαδόνας , καθώς και των Μεγάλων Καλυβίων , κατέ...
- Με υπογραφή Σκρέκα εξοικονόμηση έως 40 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο από τα ΕΛΤΑ: Μία ακόμη πρωτοβουλία του Τρικαλινού Υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα για την εξοικονόμηση πόρων από το Δημόσιο...
Σύγκρουση τρένων: Αν και στο σημείο υπάρχει διπλή γραμμή, για άγνωστο λόγο ο σταθμάρχης της Λάρισας οδήγησε την αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου στην οποία κινείτο ήδη το εμπορικό τρένο
Αναπάντητο παραμένει μέχρι στιγμής το ερώτημα πώς συνέβη και βρέθηκαν στην ίδια γραμμή τα δύο τρένα που συγκρούστηκαν στα Τέμπη με αποτέλεσμα 38 άνθρωποι να έχουν χάσει τη ζωή τους δεδομένου ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.Το μόνο σίγουρο για την ώρα είναι ότι η επιβατική αμαξοστοιχία με αριθμό 62 βρέθηκε στο ρεύμα καθόδου - προς Αθήνα - στην οποία εκινείτο ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία ενώ κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται στη γραμμή ανόδου - προς Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το τραγικό δυστύχημα με τους 38 νεκρούς φαίνεται να αποδίδεται σε ανθρώπινο λάθος αν και αυτό μένει να διερευνηθεί.
Παρά τα εκατοντάδες εκατομμύρια που δαπανήθηκαν τα τελευταία 30 χρόνια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, η απουσία σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, συνεχίζει να εγκλωβίζει τον ελληνικό σιδηρόδρομο που μόνο από θαύμα δεν είχε θρηνήσει μέχρι σήμερα τόσους νεκρούς
Αν και είναι νωρίς να φωτιστούν όλες οι πτυχές της πολύνεκρης τραγωδίας, οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά πιθανώς με μεγάλη ταχύτητα. Εκτιμάται πως ο σταθμάρχης στη Λάρισα, δεν γύρισε τα κλειδιά, μέσω των οποίων ρυθμίζεται μηχανικά η διέλευση των τρένων στις διακλαδώσεις, στέλνοντας στην ίδια γραμμή τα δύο τρένα.
Σημειώνεται, δε, ότι ο επόμενος σταθμός μετά τη Λάρισα είναι στους Νέους Πόρους.
Μιλώντας στο protothema.gr, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, κ. Κώστας Γενηδούνιας, ανέφερε ότι αν λειτουργούσε η φωτοσήμανση η τραγωδία θα μπορούσε να αποφευχθεί. «Συνέβη ότι φωνάζουμε τα τελευταία χρόνια καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν και όλα γίνονται χειροκίνητα στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη». Αν λειτουργούσαν τα φωτοσήματα, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν.
Οι πληροφορίες επομένως δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου, οδηγώντας σε καθυστερήσεις και συμβατικές μεθόδους λειτουργίας, που δεν μπορούν να νικήσουν τον ανθρώπινο παράγοντα παρά την μεγάλη εμπειρία των μηχανοδηγών.
Σχετικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος, ο κ. Γενηδούνιας μιλώντας νωρίτερα και στην ΕΡΤ, εξήγησε ότι στο σημείο υπάρχει διπλή γραμμή, ένα τρένο ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, ωστόσο τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή!
Να σημειωθεί ότι προβλήματα στην ηλεκτροδότηση του δικτύου παρουσιάστηκε από χθες το απόγευμα καθώς ένα καλώδιο κόπηκε στον Παλαιοφάρσαλο, προκαλώντας καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
Σε ότι αφορά τον αριθμό των επιβατών και τα προβλήματα με τα εισιτήρια, εκπρόσωποι της Hellenic Train υποστηρίζουν ότι υπάρχει λίστα με τους επιβάτες αλλά στον σιδηρόδρομο δεν είναι υποχρεωτική η ονομαστικοποίηση όπως στα αεροπλάνα, επομένως σε ένα όνομα μπορεί να αναλογούν 4 εισιτήρια. Κάτι όμως που δυσκολεύει την ταυτοποίηση των θυμάτων.
Διαβάστε επίσης
- Τελευταία πράξη του δράματος στα Τέμπη: Παράδοση των σορών και μεταφορά των βαγονιών
- Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί, 56 επισήμως οι αγνοούμενοι
- Τσίπρας με μηχανοδηγούς: Μου περιέγραψαν το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας – Να μην κρυφτεί καμία ευθύνη
- Πάνω από 200 φιάλες αίμα συγκεντρώθηκαν στο Νοσοκομείο Τρικάλων για τους τραυματίες των Τεμπών
- Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στους 46 οι νεκροί
- Οι μοιραίοι διάλογοι του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη Λάρισας
- Θρήνος στην Καλαμπάκα για τις δίδυμες αδελφές και την ξαδέλφη τους
- Αιμοδοσία στο Νοσοκομείο Τρικάλων για τους τραυματίες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος
- Παραιτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
- Τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη - Δημοσία δαπάνη οι κηδείες τους
- Μητσοτάκης: Εγγυώμαι ότι θα μάθουμε τα αίτια
- Συγκλονιστικές μαρτυρίες από επιζώντες
- “Λύγισε” ο Κ. Καραμανλής: Δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων στα Τέμπη, δήλωσε με δάκρυα
- Τραγωδία στα Τέμπη: Μεγάλη η συμμετοχή εθελοντών αιμοδοτών στη Λάρισα
- Θρήνος στα Τρίκαλα: Νεκρές τρεις 19χρονες φοιτήτριες που επέβαιναν στο μοιραίο τρένο
Business
Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι το προτεινόμενο εορταστικό ωράριο των καταστημάτων για την περίοδο του Πάσχα, έως την Τρίτη 7 Μαΐου 2024, έχει ως εξής: